10 Nisan 2022 Pazar

Barış Kılıç_6.Hafta Ödevi

 ÖĞRENDİKLERİM:

1. LMS' daha önce girdiğimiz e-posta adresleri iptal edilince İnönü Üniversitesi tarafından sunulan yeni e- posta adresleriyle sisteme nasıl girileceğini öğrendim.

2. Bu konularla ilgili olarak işlem basamakları gösterildi.

3. Microsoft Teams uygulamasının bazı özelliklerini keşfettim. 

Barış Kılıç_8.Hafta Ödevi

 ÖĞRENDİKLERİM:

1. Görsel materyaller tasarımı konusu.

2. ''Analiz'' kelimesinin anlamı, tanımı.

3. Tasarım ve geliştirme sürecinden senteze ulaşma.

4. ''Değerlendirme'' kavramının anlamı ve tanımı.

5. Prezi' de özgeçmiş hazırlama süreci.





















İLGİNÇ BULDUKLARIM:

1. Edip Yükselin eleştiri videosu.

2. ''Öğretmenlik bir oyun gibidir. Hataları tespit edip aynı hataları yapmamak gerekir.'' düşüncesi.

3. Görsel tasarımda altın oran'ın kullanılması.

4. Tarifin tarifi: Efradını cami, ağyarını mani: Bütünlüğü bozacak şeyleri dışarıda bütünlüğü sağlayacak şeyleri içeride bırakmak gerekir.

5. Avamın alfabesi görsellerdir, resimlerdir.

KATILDIKLARIM:

1. İşlevselliğin estetikten daha değerli olduğu anlayışı.

2. Öğretmenliğin davranış mühendisliği olduğu düşüncesi.

KATILMADIKLARIM:

Katılmadığım herhangi bir konu yok.

PREZİ ÖZGEÇMİŞİM OLUŞTURULDU:




13 Mart 2022 Pazar

BARIŞ KILIÇ_5. HAFTA ÖDEVİ


ÖĞRENDİKLERİM:
1. Quizizz uygulaması nedir? nasıl kurulur?
2. Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri.
3. Öğretim teknoloji kavramının tanımı.
4. Eğitim teknolojisi kavramının tanımı.
5. Eğitim teknolojisi kavramı ile öğretim teknolojisi kavramı arasındaki farklar.
6. Öğrenme ve iletişim nedir?
7. İleti, iletişim arasındaki farklar.
8. İletişim süreci, aşamaları.
9. Eğitim teknolojisinin ilkeleri.
10. Eğitim teknolojisinin ilkelerinden en önemli iki tanesi: 
1. Hedefler. 2. İşgörenler.
11. Eğitimde araç - gereç kavramları bunlar arasındaki ilişkiler.
12. Edgar Dale'nin katkıları: ''Yaşantı Konisi''
13. Quizizz'de sınav nasıl oluştrulur?


İLGİNÇ BULDUKLARIM:
1. Quizizz uygulaması ile hem ders anlatımının yapılması hem de anlatılan konu ile ilgili soruların sorulması yoluyla konunun pekiştirilmesi.
2. ''Ortak yaşantı alanı'' kavramı.
3. Montessori materyalleri.
4. Eğitimde ''Benzetim'' kavramının similasyon kavramı ile eşanlamlı olduğu.

KATILDIKLARIM:
1. Quizizz programının konu anlatımında etkili bir teknoloji olduğuna katılıyorum.
2. Edgar Dale'nin yaşantı konisi.
3. Eğitim teknolojisi ilekeleri.

KATILMADIKLARIM:
1. Quizizz programında soru sürelerinin kısa tutulması.
2. Quizizz programının etkili olduğunu ancak yüz yüze eğitimin yerini tutamayacağını düşünüyorum.

 Bağlantı Linkim:( Eski oluşturduğum bağlantı.)

 
YENİ BAĞLANTI LİNKİM:


QUİZİZZ UYGULAMASI KAYIT AŞAMALARI:


1. Arama motorundan  ''Quizizz'' yazıp tıklıyoruz. Quizizz.com adresine gidiyoruz. 


2. Bu sayfaya geldiğimizde eğer e-posta adresimiz varsa bununla daha kolay kaydoluyoruz.


3. Buradan bir hesap seçip devam ediyoruz.



4. Kaydolduktan sonra bir ders yada test oluşturabiliyoruz.

SORU OLUŞTURMA AŞAMALARI:







5 Mart 2022 Cumartesi

Barış KILIÇ_4. HAFTA ÖDEVİ

 ÖĞRENDİKLERİM:

1. Geleneksel ve çağdaş eğitim arasındaki farklar 

2. Platon'un 3. ruh anlayışı.

3. Eğitimin uzak hedefleri.

4. Toplum sınıflaması.

5. Bilgi toplumu ve süper toplum arasındaki farklar.

6. Kahoot programı nedir? nasıl kullanılır?

7. Eğitimin, Eğitim 1.0, Eğitim 2.0, Eğitim 3.0, Eğitim 4.0 şeklindeki sınıflanması.

İLGİNÇ BULDUKLARIM:

1. Geleneksel eğitimin sürekli değiştirilerek öne sürülmesi.

2. Hayatın yaşama dışında anlamının olmadığı başarılı olmak için tembellikten uzak özümseyerek yaşayarak mümkün olduğu görüşü.

3. Bilgi toplumunun özelliğinin bilmediği şeyleri sorup öğrenmesi, araştırması.

KATILDIKLARIM:

1. Değişim nedir? sorusuna değişime hangi gözle baktığımıza bağlı olması gerçeğine katılıyorum. 

2. Eğitim sınıflamasındaki anlatımlara katılıyorum.

3. Eğitimin 1.0 dan 4.0 ' a doğru evrildiği gerçeğine katılıyorum.

KATILMADIKLARIM:

1. Geleneksel eğitimle çağdaş eğitim karşılaştırması yapılırken geleneksel eğitimi tamamen yadsımamalıyız diye düşünüyorum.

Kahoot Linkim:

https://kahoot.it/challenge/08162535?challenge-id=0701bcf0-4ce0-4d06-84aa-c7172f090de6_1646496132580


KAHOOT OLUŞTURMA AŞAMALARI:


1.Google'dan ''Kahoot'' yazıp arama yapıyoruz.


2. Açılan sayfada ''kahoot.com'' adresini seçiyoruz.



3. Buradan kahoot hesabı oluşturuyoruz.

4. Bu sayfadan ''Kahoot Oluştur'' butonunu tıklıyoruz.

5. Bu sayfadan soruları hazırlıyoruz.




 1. soru


 2.soru

 3.soru


4. soru

Barış KILIÇ_3.HAFTA ÖDEVİ

 ÖĞRENDİKLERİM:

1. Eğitim ve yenilik kavramları ve bunlar arasındaki ilişkiler.

2. İnsanlığın üç ana devrimi.

- Bilişsel Devrim 

- Bilim Devrimi

- Tarım Devrimi

3. Ritos, Mitos, Logos kavramları.

4. Matbaanın gecikmesinin nedeninin zaman ile değil düşünme biçimiyle ilgisinin olması.

İLGİNÇ BULDUKLARIM:

1. Eğitim sürecinin nihai özelliğinin devinim ve dönüşüm olması.

2. Platonun mağara benzetmesi.

3. Değişim söz konusu olduğunda buna karşı gösterilen tepkiler, engellemeler. Örneğin, metaverse karşı gösterilen tepkiler gibi.

4. Blog  aşamaları nasıl oluşturulur?

KATILDIKLARIM:

1. Sınıflara, eğitime teknolojinin girmek zorunda olduğu gerçeği.

2. Ritos, Mitos, Logos ile ilgili açıklamalara katılıyorum.

3. Değişimi ve dönüşümü merkeze alan görüşlere katılıyorum.

KATILMADIKLARIM:

1. Kusursuz olanın değişmezlik olduğu düşünülen  fikirlere katılmıyorum.


Barış KILIÇ_2. HAFTA ÖDEVİ

 ÖĞRETİCİ İÇERİKLER(ÖĞRENDİKLERİM)

1.Eğitim nedir? tanımı ve kökeni.

2. İd- ego - Süper ego kavramlarının tanımı ve eğitimle ilişkilendirilmesi.

3. İdeal insan nasıl olmalıdır?

4. İdeal insan örnekleri.

İLGİNÇ BULDUKLARIM:

1. Bir insanın bir eylemde bulunurken üç haz-fayda -iyilik ilkelerine göre hareket etmesi.

2.Toplumun değişime karşı direnç göstermesi.

KATILDIKLARIM:

1.Eğitim duygu ile başlar, akıl ile devam etmediği sürece yıkılır anlayışı.

2. Eğitim süreç iken, öğrenme ise üründür.

3.Eğitimi yolculuk, öğrenme bu yolculuk sırasında zihnimize kaydettiklerimiz, kazıdıklarımız olarak görmek gerekir.

KATILMADIKLARIM:

1. Katılmadığım herhangi bir konu yok.

BLOG OLUŞTURMA AŞAMALARI:


1. Blog oluşturmak için öncelikle arama motoruna ''blogger'' yazıp tıklıyoruz.



2. Bu sayfadan ''blogger. com'' sayfasına tıklıtoruz.



3. Bu sayfadan ''Blogunuzu Oluşturun'' butonuna tıklıyoruz.



4. Bu sayfadan e-posta hesabınız varsa kolayca blogger hesabınızı oluşturabilirsiniz.



5. Bu sayfaya geldiğimizde e- posta şifremizi giriyoruz.



6. Bu sayfadan ''yeni yayın'' oluşturuyoruz.


Barış KILIÇ_Blog 1. Hafta Ödevi

ÖĞRETİCİ İÇERİKLER

 1. Prezi video nedir? 

2. Prezi Video hesap nasıl oluşturulur?

 3. prezi videoda sunum nasıl hazırlanır?

 4. OBS Studio  uygulaması nedir? 

5. OBS Studio nasıl indirilir?

 6. OBS Studio' da video nasıl oluşturulur?

7. Microsoft teams uygulaması ve nasıl hesap oluşturulur nasıl kullanılır?

İLGİNÇ BULDUKLARIM

1.Teknoloji kafası nedir? Eğitim açısından baktığımızda öğrenciyi hammadde olarak gördüğümüzde onu nasıl daha iyi hale getirebilirim sorusunu sorduğumuzda teknoloji kafasına sahibiz demektir.

2.Prezi video uygulaması.

2. OBS studio uygulaması.

3.Microsoft Teams uygulaması.

KATILDIKLARIM:

1. Eğitim ile ilgili tanımlar ve yaklaşımlar.

KATILMADIKLARIM:

1. Katılmadığım herhangi bir konu yok.

PREZİ VİDEONUN OLUŞTURULMA AŞAMALARI:

1.

Arama motorundan prezi video yazıp siteyi buluyoruz.

2.                                                                                                                                                            

Buradan prezi video giriş sayfasından yeni kayıt oluşturuyoruz.




3. Buradan kayıt bilgilerini giriyoruz. 



4. Seçeneğe bağlı olarak e-posta hesabıyla giriş yapabiliriz.



5. Prezi Video hesabına giriş yaptıktan sonra prezi video sekmesine tıklıyoruz.



6. Buradan istediğimiz video sunumunu ayarlayarak oluşturuyoruz.


7. prezi video oluşturma ekranı.


Barış Kılıç_7.Hafta Ödevi

 ÖĞRENDİKLERİM: 1. Öğretim tasarımında sistem yaklaşımı 2. Sistem nedir? Sistem yaklaşımı nedir? 3. Sistem yaklaşımının aşamaları: a) Planla...