ÖĞRENDİKLERİM:
1. Dönemin genel bir değerlendirmesinin yapılması amacıyla hazırlanan süreç değerlendirme formunun nasıl doldurulması gerektiği anlatıldı.
2. Daha sonra bu haftanın konusu olan ''Çeşitli Nitelikteki Öğretim Gereçlerinin Değerlendirilmesi'' ne geçildi:
- Bu dersin amaçları:
- Eğitim ve öğretimde ölçme ve değerlendirme bilgisi.
- Öğretim materyallerinin değerlendirilmesine ilişkin kuram bilgisi.
- Çeşitli öğretim materyallerini, değerlendirme formları yardımı ile değerlendirme.
- Eğitim, girdi, süreç, çıktı ve kontrol (değerlendirme) öğelerinden oluşan bir sistemdir. Sistem; Açık sistem, yarı açık sistem ve kapalı sistem olarak üçe ayrılır.
- Değerlendirme (kontrol) ise şöyle tanımlanabilir: Sistemin devamlılığını sağlayabilmek ve sistemin çıktılarına bakarak işleyiş hakkında bilgi edinmek ve karara varabilmek için yapılan çalışmalardır.
- Eğitim sisteminin çıktıları istendik ve yeterli düzeyde ya da istendik fakat yetersiz düzeyde ya da istenmedik olabilir.
- Eğitim sisteminde değerlendirme, istenmedik ya da yetersiz olan ürünlerin neler olduğunu ve bunların kaynaklarını ortaya çıkaran öğedir.
- Ölçme: Belli bir nesne ya da nesnelerin belli bir özelliğe sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin gözlemlenip gözlem sonuçlarının sayı ve sembollerle ifade edilmesidir.
- Değerlendirme, gözlem ya da nesnel ölçülerle elde edilen ölçme sonuçlarından, zihinsel yargılarla öznel sonuçlar çıkarmaktır.
Genel Amaçları:
- Hedeflere ne derece ulaşıldığını
- Eğitim uygulamalarının etkililik derecesini belirlemek
- Etkililik derecesini arttıracak önlemlerin alınmasına ön ayak olmak
- Araçların geçerliliği ve uygunluğu
- Varsayımları doğrulama
- Öğrenme zorluklarını tanıma
- İlgiyi canlandırma
- Rehberliğe yardım
- Öğretmenin gelişimi
- Doğasına göre değerlendirme: Maksimum performans, Tipik performans
- Yapısına göre değerlendirme: Düzenli çoktan seçmeli, Karmaşık performans değerlendirme.
- Sınıf ortamında değerlendirme:Yerleştirme, Biçimlerndirici, Tanılayıcı, Durum muhasebesi.
- Sonuç yorumlamaya göre değerlendirme: Ölçüt dayanıklı değerlendirme, Normatif değerlendirme.
Günlük yaşantımızda değerlendirme yapıyor muyuz?
- Üzdüğümüzü anladığımız arkadaşımıza karşı tutumumuzu,
- Öğretmenlerimize ve büyüklerimize karşı davranışlarımızı,
- Bir dersin sonunda veya dönem sonunda aldığımız notları,
- Kendimizi değerlendirdiğimiz gibi diğer insanları ya da olayları değerlendiririz.
- Arkadaşımın yaptığını ben olsaydım yapmazdım düşüncesiyle arkadaşımızı.
- Çevremizdeki insanların davranışlarını.
- Sınav sistemini.
- Ülkenin siyasi, ekonomik, kültürel yapısını değerlendiririz.
Davranışların ölçütlere uygunluk düzeyi;
''Arkadaşlarımızla empati kurabilme'' ölçütü,
- ''çok iyi''
- ''kabul edilebilir''
- ''zayıf''
- Analiz.
- Tasarım.
- Geliştirme.
- Uygulama.
- Değerlendirme(ürün değerlendirmesi).
- Süreç değerlendirmesi.
- Hedefleri
- Öğretim analizini
- Ölçme ve değerlendirme araçlarını
- Öğretim stratejilerini
- Öğretim materyallerini
- .......................................................................
- Aracı kullandıktan sonra ne ölçüde etkili ve verimli olarak kullanıldığının değerlendirilmesi yapılmalıdır.
- Görme ve işitme araçlarının kullanılma süreleri iyi planlanmadığı, aracın bıraktığı etkinin değerlendirilmesi yapılmadığı zaman, öğrenime yapacağı yardım yetersiz kalmaktadır.
- Değerlendirme bazen kısa sürede bitebileceği gibi, bazen de daha uzun süreyi içine alır.
- Aracın işe yaradığı bütün hususları ortaya çıkarmaya yaradığı gibi, benzer problemlerin çözülmesine de ışık tutmuş olur.
- Bu yararlı hizmetlerin başarısı yöneticilerin yeteneğine ve becerisine bağlıdır.
- Süreci Değerlendirme:
- Uzman değerlendirmesi
- Bire bir değerlendirme
- Pilot değerlendirme
Öğretim materyali değerlendirme formları
Öğretim materyali değerlendirme kriterleri
Basılı materyalleri değerlendirme formları - kriterleri
Ders kitabı genel değerlendirme formları konularında bilgilendik.
İLGİNÇ BULDUKLARIM:
1. İnsanın gözleriyle gördüklerinin her zaman gerçeği yansıtmadığı gerçeği.
2.
3. İnsan öğrenmesi hiyerarşik yapıdan çok rizomatiktir.( yani bilginin doğrusal olmayan, değişken yapısının öğrenme sürecine uyarlanması.)
KATILDIKLARIM:
Yukarıda anlatılan konulara katılıyorum.
KATILMADIKLARIM:
Bu derste katılmadığım herhangi bir konu yok.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder